Natjecanje u čitanju naglas - Pučka knjižnica i čitaonica Daruvar
Disable Preloader

Novosti

Natjecanje u čitanju naglas namijenjeno je učenicima osnovnih škola (od 3. do 8. razreda) u Republici Hrvatskoj.
Ciljevi natjecanja su:
- poticanje i popularizacija knjige, čitanja i čitanja naglas
* razvijanje ljubavi prema knjizi i čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog
vremena
* unaprjeđenje čitalačkih sposobnosti učenika
* naglašavanje čitanja kao temelja cjeloživotnog obrazovanja
* poticanje usmenog izražavanja
* razvijanje motivacijskih sposobnosti.
U Pučkoj knjižnici i čitaonici Daruvar natjecat će se učenici triju osnovnih škola (OŠ Đulovac, ČOŠ Jan Amos Komensky Daruvar i ČOŠ Josipa Ružičke Končanica u suradnji sa školskim knjižničarkama).

KATEGORIJE NATJECANJA:
1. mlađa kategorija: za učenike 3., 4. i 5. razreda
2.starija kategorija: za učenike 6., 7. i 8. razreda
Natjecatelji predstavljaju knjigu po vlastitom izboru (uz preporuku učitelja mentora, školskog i/ili dječjeg knjižničara). U obzir dolaze isključivo prozna djela hrvatske i strane književnosti, primjerena
uzrastu natjecatelja.


KRITERIJI OCJENJIVANJA:
– kreativnost uvodnog dijela
(U uvodnom dijelu natjecatelj usmeno obrazlaže svoj odabir na što inovativniji i kreativniji način bez korištenja tehnike, a sve s ciljem poticanja svojih vršnjaka na čitanje odabranog djela. Način na koji
natjecatelj predstavlja knjigu svakako ne smije biti naučeni monolog osmišljen najčešće u glavi mentora, već iskreni iskaz o razlozima svog odabira i objašnjenja zašto je odabran baš taj tekst i zašto baš njega želimo čitati).
– jasnoća i razgovijetnost
(Jasno i razgovjetno čitanje znači da slušatelji jasno razumiju pročitano te da su riječi jasno artikulirane i izgovorene dovoljno glasno).
– izražajnost u nastupu
(Izražajno čitanje nije gluma i scensko izvođenje ulomka, kao što nije ni spikersko čitanje. Interpretativno čitanje naglas zvuči kao govorenje, kao izricanje piščevih misli koje kao da su se stopile s čitateljevim).
– primjerenost teksta uzrastu
(Knjiga koju dijete čita mora biti primjerena njegovim doživljajno-spoznajnim mogućnostima. Prema tome uloga je mentora da svojim savjetom pomogne odabrati odgovarajuću knjigu, žanr ili tematiku prema osobnosti, temperamentu i čitalačkim sklonostima).
– sveukupni dojam
(Visok broj bodova prema ovom kriteriju može dobiti onaj natjecatelj koji posjeduje posebnu karizmu. Onaj koji zna ostaviti utisak, podijeliti s drugima svoju strast za knjigu i čitanje i prenijeti na druge želju za čitanjem).


Prosudbeno povjerenstvo u sastavu: Tanja Novotni Golubić, zamjenica župana za češku manjinu, Francika Stehna, voditeljica Središnje knjižnice za češku manjinu u RH i Irena Ivković, knjižničarka studijaskog odjela Pučke knjižnice i čitaonice Daruvar.


Inicijatori : Narodna knjižnica i čitaonica Vlado Gotovac Sisak i Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež Hrvatskog knjižničarskog društva.


Pozivamo Vas na druženje i navijanje!





Natrag
scroll to top